עימות בין סער ואוחנה: ישראל הופכת מ"מדמוקרטיה למשפטו – קרטיה"

איתי גדסי No Comments on עימות בין סער ואוחנה: ישראל הופכת מ"מדמוקרטיה למשפטו – קרטיה"

שר המשפטים גדעון סער בעימות מול שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, על הצעת אי אמון של הליכוד לאור הירידה באמון בציבור במערכת המשפט. אוחנה תקף את סער ואמר, "כשר משפטים השמעתי קול של ביקורת אמיתית ונוקבת, לא מתחנפת לגורמים המשפטיים"

אמיר אוחנה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה, על ההצעה "אמון הציבור הירוד במערכת המשפט" של סיעת הליכוד נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 תומכים.

בנוסף, נדחתה ההצעה "ממשלת השנאה" של סיעות יהדות התורה וש"ס ברוב של 52 תומכים מול 61 מתנגדים ושני נמנעים.

ח"כ אמיר אוחנה הציג את הצעת הליכוד תקף את איבוד האיזונים בין בג"ץ לכנסת בממשלה הנוכחית וסיפר על תקופתו כשר משפטים, "אבל הייתה ממשלה לפניה בראשות נתניהו ובה זכיתי אני לכהן כשר המשפטים, וסוף-סוף הציבור הרגיש שיש מי שמשמיע את קולו, הקול הזה של ביקורת אמיתית ונוקבת, לא מתחנפת לגורמים המשפטיים; קול שבניגוד לנטען, לא בא להרוס אלא בא לתקן" הבהיר אוחנה.

אוחנה הסביר את הסכנה לדמוקרטיה במערכת הנוכחית, "יש היום רק מערכת אחת במדינת ישראל שאין עליה לא איזונים ולא בלמים זולת אלה שהיא מואילה בטובה מפעם לפעם לגזור על עצמה – לעיתים רחוקות מדי".

שר המשפטים לשעבר הוסיף, "זוהי הרשות שאליבא דמונטסקייה היא הכי פחות דמוקרטית, משום שהיא היחידה שלא מכהנים בה נבחרי ציבור. ישראל תהפוך תחת הממשלה הרעה הזו שקמה על כרעי תרנגולת שחוטה שצעקה לך, מדמוקרטיה למשפטו-קרטיה".

שר המשפטים גדעון סער השיב והאשים את סער: "אתם עשיתם, ואתה באופן אישי, דה-לגיטימציה למוסדות המדינה ולמערכותיה באורח שלא היה שלטון בישראל שעשה. והיום עליתם עוד דרגה, עכשיו אתם עושים אותו דבר לממשלה שמכהנת מכוח אמון הכנסת, מכוח חוק פרלמנטרי, ומכהנת מכוח האמון הזה".

סער הוסיף, "אתה עולה לפה, בשורה של גידופים, בשורה של כזבים. לא הייתי מצפה ל-100 ימים של חסד. אבל כשאתה אומר שהממשלה מכהנת שבועות – היא מכהנת שבועיים ימים".

 



0 תגובות